אם אתם מחפשים לשדרג את מערכת הסטריאו של הרכב שלכם, תצטרכו לקבל מספר החלטות לגבי סוג הרמקולים שאתם רוצים. לא כל הרמקולים זהים, וחשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של כל היבט אחר של מערכת רמקולים לרכב. אחד מההיבטים האלה שיש לקחת בחשבון הוא האם אתה רוצה מערכת רמקולים דו כיוונית או תלת כיוונית לרכב.
מהם רמקולים דו-כיוונים ותלת-כיוונים?
לפני שתוכל לקבוע אם רמקולים דו-כיווניים או תלת-כיווניים טובים יותר עבורך, עליך להבין את ההבדל בין שני סוגי הרמקולים. ההבדל העיקרי בין רמקול דו-כיווני ל-3 כיווני הוא כמה דרייברים יש לרמקולים. רמקולים זקוקים לרוב ליותר מדרייבר אחד, כאשר אותות הקול מפוצלים לתדרים שונים. זה מאפשר לשלוח אותות בתדר גבוה לטוויטר, בעוד שאותות בתדר נמוך נשלחים לסאב.
רמקול דו-כיווני מפוצל בשתי דרכים שונות, בעוד שרמקול דו-כיווני מתחלק בשלוש דרכים שונות. ההבחנה הפשוטה הזו היא ההבדל העיקרי בין רמקול דו-כיווני ל-3 כיווני. רמקול דו-כיווני מחולק בין הסאב-וופר והטוויטר, בעוד שלרמקול דו-כיווני יש חלק נוסף שנקרא "דרייבר בינוני".
מהם היתרונות של רמקול דו-כיווני?
היתרון העיקרי של רמקול דו-כיווני הוא שהוא כולל קרוסאובר פסיבי בתוך תיבת הרמקול, המאפשר לרמקול לפעול ביעילות מרבית. אם אות מפוצל רק לתדרים גבוהים ותדרים נמוכים, איכות הצליל יכולה לעתים להיות טובה יותר. זה הופך רמקול דו-כיווני לאופציה הטובה ביותר עבור רוב הרמקולים לרכב, במיוחד מכיוון שרמקולים דו-כיוונים הם נוחים יותר ופשוטים יחסית להתקנה, במיוחד בהשוואה לרמקולים דו-כיוונים.
מהם היתרונות של רמקול תלת כיווני?
רמקול תלת כיווני באמת הגיוני רק אם אתה משתמש ברכיבים באיכות גבוהה. אם אתה מוכן להשקיע הרבה כסף ברמקול מוביל, רכיב הטווח הביניים יביא לאיכות צליל טובה וסוחפת יותר. עם זאת, אם יש לך רמקול תלת כיווני זול ולא עשוי, כל היתרונות הללו ייעלמו.
אז מה עדיף?
לסיכום, רמקול דו-כיווני עדיף אם אתם פועלים בתקציב מצומצם, בעוד שרמקול דו-כיווני הוא בחירה מצוינת אם אתם אוהבים מוזיקה ומעריכים צליל באיכות גבוהה. אם אתה עדיין לא בטוח אם אתה רוצה מערכת רמקולים דו כיוונית או תלת כיוונית, המומחים של autosound יכולים לעזור.
השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם.